Hur hände allt? Min träff med killarna.

Har fått massa frågor på ask, twitter och olika ställen hur allt gick till när jag äntligen fick träffa killarna så tänkte skriva lite om det.
Efter konserten gick vi (jag, Olivia och Marre) till Scendic för att fräscha till oss lite, vi var så svettiga, fula och äckliga (just to be honest) och passade på att hoppa runt av glädje för konserten var verkligen så jävla bra, hela stämningen, konserten, publiken var tusen gånger bättre än i Stockholm. Vi gick sedan tillbaka in i Conventum för att se ifall det var några kvar, kanske tillochmed killarna liksom, men det var hyfsat tomt förutom lite personal.
Vi gick ut i spöregnet igen och kollade ifall vi såg deras buss någonstans i området men allt vi såg i fönstret in i garager var hur några lastade på scen, lampor, högtalare osv in i en stor lastbil. Vi bestämde oss då för att gå vidare och leta lite till, för hade vi den turen vi hoppats på, hade de kanske inte riktigt åkt ännu. Och den turen hade vi.
Vi gick till en perkering vi trodde deras turnébuss stod på, och vi såg den. Vi valde att ställa oss runt 40 meter ifrån den för vi ville verkligen inte tränga oss på, vi visste att 3/4 var sjuka och förstod att de skulle vara trötta och utslitna efter en sådan bra konsert. Vi sa ''Kommer de ut, kommer de, gör de inte det så är det så det får vara''. Efter en kvart kanske ser vi massa folk komma ut från en byggnad gåendes mot bussen och hör Felix ''Nu får ni fan hjälpa till här'' och det var först då vi insåg att det var dem. De gick allihopa in i bussen men dörren stängdes inte. Jag kollade bort för en sekund och när jag kollar tillbaka så ser jag en vakt och 2 långa personer komma gåendes. ''Det är dom. Eller nej, fan, det är inte dom. Fan, trodde verkligen det var dom'' säger jag första sekunden och den andra hör jag Felix röst ännu en gång. ''Heeeeej''. Det var först då jag såg honom och Ogge. Jag vart stum och gick närmare. ''Haha du får hälsa, de bits inte!'' säger vakten och jag kollar på Ogge. 
''Hej, mår du bra?'' Sa han och jag kramade han så hårt. ''Shit vilken snygg jacka du har!'' sa han sen och jag fick ut ett ''Alltså detta händer inte'', när vi skulle ta en bild så var ljuset så dåligt så han tog armen runt min midja och verkligen trippade iväg till bättre ljus sen så tog vi våran bild.
Då hör jag Oscars röst i bakgrunden. Oscar Enestad, mitt liv, min värld. Jag vände mig om och där stod han och var precis lika perfekt som vanligt. Jag kramade honom, ''Jag måste nypa mig för att se så jag inte drömmer'', ''Det gör jag!''. Jag drömde inte. Även vi tog en bild och OMG vad jag såg ut haha.. Jag hälsade på Felix och han log sådär stort som bara han kan. Tog en bild även med honom och jag var i chock igen. Jag gick runt och visste inte vart jag skulle ta vägen, då Daff kom fram och frågade hur jag mådde och om jag grät. De var först då tårarna kom. Jag sa att det var första gången jag träffade killarna och att det var jätte pinsamt att jag grät men han sa att det var lugnt och förståeligt. Daff är en bra kille han! Då kom Olivia fram till mig och sa ''Snälla krama Oscar igen'' so I did och pratade lite med honom. ''Hoppas vi ses snart igen'' ''Det hoppas jag också, vad heter du? Moa? Det var ett fint namn, jag gillar det, Moa''. Den kramen varade i 8 sekunder och allt detta filmade Olivia. Jag har allt på film. Och bild med 3/4 av killarna. Omar kom ut en jätte kortis i slutet men hann inte ens hälsa på han för att jag kramades med Oscar. 
Detta var iallafall en av de bästa kvällarna i hela mitt liv. Älskar dessa killar more than words can tell. 12/4-13
 


Postat av: Sagis
2014-04-18 - 00:54:45

Himla fint skrivet, är så glad för din skull!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: